sobota, 8 maja 2010

СЛАДЪК ОРИЗ

             
Днес бих искала да Ви представя моят сладък ориз, който заема голяма част от нашето меню сутрин. Толкова съм изненадана да си спомня, че не можех да го вкуся, когато бях малка. Аз съм от Силезия, където по времето на моето детство оризът беше изключително рядко срещан в нашето меню, освен по някога на вечеря в своя солен вариант. Най – често храната ни се състоеше от кнедли, картофи и други типични Полски ястия. И така веднъж в детската градина, готвачът беше приготвил ориз със сметана, смесен с малко захар и канела. За мен беше много трудно да се справя с тази закуска. Другите деца приключиха със закуската много скоро и отидоха да играят, докато аз се мъчех с довършването на моя сладък ориз. Почти плачех и с мъка поглъщах всяко зрънце в устата си, докато... Всичко, което погълнах се върна обратно в чинията ми... Създадох голяма суматоха около себе си и все още помня колко зле се чувствах тогава :).
Днес сладкият ориз е моята любима закуска и никога не пропускам допълнителна порция. Оризът, който Ви представям е разбира се, лесен за приготвяне, но много вкусен и хранителен.
Съставки:
·   1 чаша ориз Басмати или какъвто имате на разположение
·   1 супена лъжица масло
·   3 чаши гореща вода
·   1 банан
·   1 ябълка
·   1 шепа слънчогледd
·   1 супена лъжица сметана
·   1 ванилена захар, 1 супена лъжица захар, 1 голям дафинов лист, канела
Разтопете маслото в средно голям съд, изсипете ориза и водата. Добавете дафиновия лист, щипка сол и похлупете. След като поври известно време разбъркайте, за да се уверите, че ориза не е залепнал по дъното на съда. Нарежете банана на кубчета и настържете ябълката на едро ренде. Когато оризът попие всичката вода, прибавете останалите съставки (без канелата) и оставете да поври още малко, за да могат плодовете да пуснат сока си.
Поставете ориза в купички и украсете с канелата. Можете да поръсите и стафиди.
 Надявам се да Ви хареса!!  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz